Jag skriver...

onsdag 17 september 2014

Dripp dropp

Det var längesen jag var spinning nu. Jag tror det var när jag testade på "inomhus-triathlon" sist. Idag fanns det ett dubbelpass på gymmet, 25 minuter spinning och 25 minuter crossfit. Ganska lagom att börja med tyckte jag.

Jag glömde tyvärr spinningskorna hemma och att cykla i Saucony hattori, som kan liknas med en strumpa med plastsula är inte att rekommendera. Men jag hade inget val så jag körde ändå. :)
Passet var kort och intensivt. Tabata-intervaller och andra intervaller avlöste varandra. Jag satt ner och trampade med hög kadens och mer hög kadens.

Det gick riktigt bra och höften var med i spelet. Svetten droppade av mig och rann nerför cykeln. Det bildades en liten pöl runt. Tänk va fantastiskt underbart det kan vara att få bli lite svett.

Glad och lycklig fortsatte jag sen in i stora salen och plockade fram de grejer som behövdes. Sen körde vi 4 övningar under 7 minuter. 10 eller 20 repetitioner av varje. Sen bytte vi övningar och gjorde 7 nya minuter. Och sen en sista gång. Så 21 intensiva minuter och jag kände mig spaghetti. Sköööönt!

Jag fick strukturera om någon enstaka övning bara för att skona höften men annars kunde jag delta. Riktigt, riktigt skoj och bra träning. 
Gammal bild
Foto: Privat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar