Jag skriver...

söndag 23 mars 2014

Testat triathlon

Uppe med tuppen kl 6.00 en söndag. Det är inte så vanligt för en sovmänniska som jag. Men idag fick klockan ringa tidigt och det var dags att testa på triathlon som jag hade fixat ihop med Sannabadet.



På grund av antalet spinningcyklar var deltagarantalet begränsat till 20 stycken och listan var fulltecknad. Verkligen jätteskoj! Tyvärr var det ett par som inte kunde komma men vi var totalt 17 personer som kämpade ihop.



Efter lite fotografering startade vi igång simningen prick 7.30. Jag hade en plan på att försöka crawla men med förra söndagens negativa simlektion alltför färskt i minnet fylldes jag återigen av negativa tankar och övergick istället till bröstsim. 30 minuter gick snabbt och vi hade sen en kvart på oss att byta om ta oss till spinningsalen. Där väntade Cissi och hon körde sen hårt med oss i nära på 2 timmar.

Jag måste va inne i nåt flow just nu för jag hade sån kraft i mig. Gårdagens mara kände jag inte av alls och energin bara flödade. Det fanns nog inte en torr fläck på mig när vi var klara.



En kvart igen till ombyte och snälla Cissi tog hand om cyklarna så vi hann göra oss klara inför den avslutande löpningen.

Jag hade sett ut en rundbana på ca 1 km utanför badhuset och gårdagens väderprognos sa blötsnö. Men så fel de hade. Solen tittade fram bland molnen, och även om det blåste lite så var det skönt ute.



Jag kände redan när vi sprang iväg att fötterna bara studsade mot marken. Det gick så lätt! Farten låg runt 4.45. Helt galet egentligen med tanke på jag sprang marathon igår och 2 timmar på spinningcykeln strax innan. Men jag var så fylld av energi. Lycklig!



En timme gick fort och när det var 10 minuter kvar försökte vi samla ihop gruppen så vi fick springa tillsammans i mål. Vilket härligt gäng!
Vi fick runda gräsplätten utanför entrén nåt varv innan det gått prick en timme och tillsammans korsade vi mållinjen till vårt första testa-på-triathlon. Så himla skoj!




Gänget samlat efteråt
Foto: Privat

Det blev en himla lyckad dag och många glada miner. Lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar