Jag skriver...

måndag 16 maj 2016

Nummerlapparnas tid

Nummerlapparnas tid är här. Våren kantas av tävlingar och min vår och försommar är inget undantag. Det har rent av blivit ganska många.
De närmsta 7 veckorna har jag inte mindre än 8 gånger jag får dra på mig nummerlapp.

Igår var första gången med ett litet klubbarrangemang triathlon. Det gäller ju och ha testat på tri när jag ska göra Ironman i Köpenhamn i augusti. ;)
Det här var något kortare än IM-distansen, nämligen 400 meter simning, drygt 20 km cykel och 5 km löpning.
Foto: Cassandra Eliasson

På fredag är det dags för 180 km löpning i Grekland. Olympian race!

Nästa måndag landar jag i Sverige och redan på torsdagen är det dags för nummerlapp igen. Då ska det springas Kristinehamns Stadslopp, Harsprånget. 6 km löpning. Jag kommer nog inte göra nån kanontid men 6 km ska jag väl kunna ta mig fram i alla fall.
Sen blir det helg och lördagens lopp blir Valmetrundan i Karlstad. 140 km landsvägscykling som ett litet genrep inför Vätternrundan.

Veckan efter drar jag till Stockholm för att vara farthållare på Stockholm Marathon. Vill ni springa på 4.15 så kan ni springa ihop med mig. Det ska bli en trevlig upplevelse att få springa och njuta av folkfesten och peppa andra löpare.

Sen kommer det en helg efter maran. Då ska Jörgen och jag tävla multisport i Örebroloppet. Ett lopp vi tidigare har vunnit. Multisport är skoj!
Vinst 2013
Foto: Privat

Helgen efter är det Vätternrundan. Sambon och jag ska cykla runt sjön för andra gången (tredje gången för mig). Jag hoppas det blir lika fint väder som förra året.

Puh! Nu kommer midsommar med en hel helgs vila.

Och sen drar vi till Åre, Jörgen och jag och kör Åre Extreme Challenge multisport. Vi var anmälda till loppet redan 2014 men då var jag ju skadad och vi kom aldrig till start. Men nu så...

Så det är lite fullt på helgerna framöver. Men det ska bli kul att köra lite olika typer av tävlingar och de flesta är ju mest på skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar