Jag skriver...

söndag 22 november 2015

KUL-helgen 2015



Det började redan 2008, ett gäng sprang längs Göta Kanal (rätta mig om jag har fel) men då deltog inte jag. För mig var det första gången 2009 då vi samlades i Ulricehamn. Jag pratar om KUL-helgen. Helgen då vi likasinnade träffas, gottar oss i en massa härliga km’ar och bara nördar ner oss i löpningen.  KUL står i det här fallet för Kommittén för Ultralöpning.

Jag har sett många fina stigar o platser utöver Ulricehamn,  tack vare KUL-helgen. Vi har varit i Enköping, Halmstad, Jönköping och Skövde. 2013 ordande jag och Tobias helgen här i Kristinehamn.
I år hölls alltså helgen i Skövde. På lördagen fick vi njuta av Billingeleden och dess kuperade omväxlande terräng. På söndagen sprang vi Sveriges vackraste landsväg, Valle-vägen.

Vi fick kalasgod mat, en massa motivation och inspiration och så fick vi göra det vi älskar. Springa. 100 km finfin löpning på 2 dagar.

På lördagskvällen fick vi lyssna på fantastiska Kristina som ensam sprungit genom Iran. Det var otroligt intressant.
En mycket bra och lyckad helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar