Jag skriver...

måndag 12 januari 2015

Träningsvärk med stort T


Igår åkte vi tillsammans med goda vänner till Filipstad och Kalhyttans skidstadion.

Vi löste spårkort och plockade fram vår utrustning. Det var mycket folk i spåren men ändå var det jättefina och hårda spår. 

Konstsnöbanan är 3,7 km (tror jag) och första varvet blev lite av en uppvärmning. Första åket för säsongen och det tar en stund innan man kommer in i det. 

Det blev 3 varv på en timme och sen lite fika. Det är en fantastiskt fin anläggning med dusch, bastu och ett litet café. 
Vi hade riktigt trevligt och jag bävade lite för att gå ut i kylan igen med mina kläder som nu var genomfuktiga. 

Första varvet efter fikat var stelt och jag frös rejält. Men sen kom värmen och vi körde två varv till. Så totalt 6 varv och dryga 22 km på strax under 2 timmar.
En riktig toppendag! 

Trots en ovan träningsform kändes benen helt ok. Igår alltså...

Idag är det sjuuuukt mycket träningsvärk i mina stackars spiror. 
Jag stapplar fram och att lyfta benen av egen kraft är inte skönt. Men samtidigt njuter jag. Det var länge sen jag kände så här. Stela, ömma ben. Och jag har både saknat och längtat efter det. 
Knasigt egentligen. :)
Imorgon är det nog dessutom ännu värre. Gött! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar