Jag skriver...

tisdag 2 december 2014

Röntgad igen

Igår var det dags att se om benet läkt nåt därinne. La mig först för att göra en skiktröntgen. Sen en vanlig slätröntgen innan det var dags att träffa doktorn. Och ska jag erkänna så var jag lite nervös. Skulle han säga att det var ok att springa nu? Har det läkt helt?

Men jag var förberedd på att det inte skulle va så. För när jag har benet i vissa lägen känner jag av att det gör ont.
Så vad sa han då? Jo, det ser bra ut, det har läkt lite till men inte så pass mycket så jag får börja springa igen!

Men fattar ni?! Hur långsamt kan det gå?? Även om jag är vid gott mod och har deppat klart över det här så är det väl ändå nog nu! 7 månader! Ja, i och för sig är det ju bara 6 månader som jag vetat om det och behandlat det därefter. Men ändå. 
Vad är det som är fel? Är det ok att det tar så enormt lång tid? Vad är normalt? Vad är det som gör att det går så långsamt? Vart vänder jag mig med alla mina frågor? Finns det nån idrottsläkare med telefontid?


Nu vill jag inte få det att låta som om jag är ledsen och deppig. Jag är nog mer glad men mycket frustrerad på att det tar så lång tid.

Jaja, jag får ju cykla och simma ialla fall. Och så har jag klämt på vinterdäcken på cykeln.
Ja, jag vet att den är skitig. :)
Och så får jag ju hänga på gymmet. Det är helt ok det med.

En sak jag bollade med kloka Laila idag var att om jag skulle ta hela december och inte göra ett skit. Ingen cykling och ingen träning. Gå så lite som möjligt och se om det läker bättre. Jag vet inte. Det är svårt det med. Nu när jag är på gång igen. Jag vilade ju i stort sett hela sommaren.

Jag funderar på det ett par dagar till...

Tills dess kan jag svettas lite till. :)
Foto: Privat

1 kommentar:

  1. Åh vad tråkigt! Jag förstår dig så bra! Jag har varit skadad i 9 veckor och det känns mycket också! Men det är bra att kunna träna annat. Jag har alternativtränat också men sååå frustrerande!
    Jag ska börja springa/jogga lite nu igen!
    Du kommer, garanterat, att komma tillbaka starkare!!
    Tålamod! Jag vet, inte lätt det!

    Kram kram kram!!

    SvaraRadera