Jag skriver...

söndag 23 november 2014

Svenska framgångar

Vilken löparhelg det har varit!!
VM i 100 km har avgjorts i Doha och Jonas Buud kammade hem VM-silver och EM-guld!
Det var riktigt spännande där i fredags kväll. Jag satt och följde uppdateringarna via Twitter och andra sidor. Alla Svenskarna gjorde ett riktigt bra jobb!
Mycket imponerande hur man kan springa så fort så länge. :) Jonas tid blev 6.32.06 på 100 km vilket ger ett snitt på 3:55 min/km!!

Lördagen kl 10 gick starten för Bislett 24h i Norge. Målgången var således kl 10 igår söndag. Jag följde även detta lopp med spänning. Flera av mina vänner var med och sprang, eller där som support.
Även här blev det flera svenska framgångar. Hela damprispallen var svensk med Maria, Laila och Åsa. Personliga rekord och fantastiska framgångar!
Maria och jag i Holland när vi sprang VM.
Foto: Privat

Jag blir så glad! Och inspirerad och jag vill så gärna vara frisk och hel igen.
Nästa måndag, om en vecka kommer jag röntgas igen och jag hoppas av hela mitt hjärta att de säger att allt är läkt.
I helgen har jag drömt i två nätter om att jag fått negativt besked. De sa att jag skulle få vänta 7 månader till... Håll tummarna för att bara var just en (mar)dröm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar