Jag skriver...

måndag 13 oktober 2014

Tävlar du i nåt?

Mage och rygg stod på dagens schema. Jag värmde upp 5,6 minuter på crosstrainern innan jag gick in i "funktionsrummet". Där inne finns kettlebell, bollar, medicinbollar osv. 
Där inne var jag ensam.
Jag drog igång med övningarna, och det är så sjukt bra övningar som PT-Madde har satt upp. Jag pressar mig så svetten droppar. Härligt!
Mellan set'en av rodd kommer en man in. Han hejar och säger:
- du är ihärdig. 
Ja, jo det gäller o hänga i, skrattar jag. 
- tävlar du i nåt eller?
Jag springer mest, svarar jag. Men jag har varit skadad så nu håller jag till här istället.
- du ser ut som en tävlingstjej. 
Sen gick han igen. 
Jag tror att en tävlingstjej är bra. Så jag tar det som en komplimang. :) Men funderar ändå på vad han kan ha menat. Kanske kände han igen mig från förr i tidningen.

Det var i alla fall längesen jag tävlade nu. 
Min sista tävling var olympian race i maj. Då köpte jag mig nya Hoka inför det. De är fortfarande nya...
Idag när min kära sambo skulle ut och springa var jag måttligt avis och spatserade omkring hemma i mina Hoka. Sen fick de sitta bredvid mig i soffan medan jag virkade. Då fick vi umgås lite iaf. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar