Jag skriver...

måndag 6 oktober 2014

Sköntrött

Igår var det simträning i vanlig ordning på söndagarna. Det blev ett riktigt tufft pass med högt tempo och kort vila mellan övningarna. Vi avslutade hela härligheten med "idioten". Vi var tre simmare per bana. Två på ena sidan och en på den andra. Sen skulle en simma hela tiden, tills det ena laget hade simmat ikapp det andra laget. Sjuuukt jobbigt. Så jag eftersvettades rätt rejält och när jag kom hem dröp svetten av mig en bra stund efteråt. Men jag kände mig nöjd och det var ett bra och nyttigt pass. Och faktiskt jättekul! :)

Hemma var det fikatajm och sen satte vi oss på cyklarna och drog ut i det vackra höstvädret. Färgerna sprakade i solskenet och det var så vackert! Lagom temperatur och jättegött.
Bilderna gör inte verkligheten rättvisa.

Vi cyklade den mindre trevliga vägen först, den större och avslutade med den fina slingriga lilla vägen. Strax utanför Degerfors stannade vi och käkade lite. Men det var för lite och energin räckte inte riktigt ända fram för min del. Benen blev segare och segare.
Jag fick slita rätt hårt sista biten och jag var skööönt trött när jag kom hem. Så där skönt trött som jag bara älskar att vara!
Nu har jag redan kört fyra veckor PT-träning och idag gick jag på mitt nya schema. Det stod styrketräning för mage och rygg för dagen. Det blev ett riktigt tufft pass och jag vet inte om jag någonsin har varit så svett på gymmet. Bortsett från när jag sprungit på löpbandet då. Mycket bra ihopsatt av Madde.
Imorgon kör vi igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar