Jag skriver...

måndag 27 oktober 2014

Planerad vila

Som en heltidsarbetande mamma har jag fått ta den tid som erbjudits för träning i flera år. Nu är barnen så pass så stora så de klarar sig själva en stund. Men i flera år har jag levt likt en Scout - alltid redo. Har barnen stuckit till en kompis osv, så har det snabbt varit på med kläderna och iväg. Vilodagar har det blivit de dagarna jag inte kunnat träna. Oplanerade dagar. Hoppsan, idag fanns inte tid för träning, det blev en vilodag, typ.

Nu är det lite annorlunda. Barnen klarar sig en stund om jag vill gå och träna och jag följer mitt schema där vilodagarna är inplanerade. Jag vet redan på morgonen att jag inte kommer träna den dagen. Det ger ett skönt lugn i kroppen.
Jag kan tvätta håret och det är ok att tomduscha. 

Idag är det dock ingen vilodag. Det är gymdag och träning för mage och rygg! 
Bild från tidigare idag
Foto: Privat
Imorgon kör jag armar och axlar! Vecka 44 är igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar