Jag skriver...

fredag 10 oktober 2014

Full fart fredag

Tabata. 20 sek tufft jobb. 10 sekunder vila. Åtta gånger. 
Det passar ju bra som morgonpass kl 6.15... Upp med pulsen liksom, redan från start. 

Passet var fullbokat imorse. Tabata på morgonen. Jag tänkte mig svettiga 45 minuter. 

Det blev det också. Och otroligt bra övningar. Armarna brann. Magen likaså och golvet blev halkigt av dropparna från min kropp. 

Klockan sju cyklade jag till jobbet som en blöt fläck. En lycklig sån. Idag testade jag nämligen att göra utfall, och det gick bra, helt utan smärta. Underbart! 
Enda bekymret var att armarna var så trötta så jag orkade knappt hålla i vikten. Men det var ett angenämt problem.

En bra start på dagen. Sen var det en fullbokad arbetsdag innan jag kunde landa hemma med en god middag tillsammans med mina grabbar. 
Strax blir det chokladmousse till efterrätt. 

Bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar