Jag skriver...

tisdag 30 september 2014

Simintervaller

Så var det tisdag och simning på träningsschemat. Intervaller.
Åtta gånger ska jag simma 200 meter. Jobbigt!

Lunchrasten spenderades alltså i bassängen. Det var varmt och skönt när jag klev i.
Över 29 grader. Mig gör det inget men jag vet flera som har ont av att det är så "varmt" i vattnet. Jag tycker det är kallt annars så jag njuter av värmen så länge den finns.

Simmade 200 meter först som en liten uppvärmning. Sen hade jag sån tur så jag fick en hel bana för mig själv och kunde köra igång med mina intervaller.
Blandade räknandet. 8 längder. 4 gånger fram o tillbaka. 25, 50 , 75 osv.
Det tog runt 4 minuter att simma 200 meter. Räknade upp antalet intervaller. Halvvägs och räkna ner.

Jag samåkte med en kollega till badhuset, så medan han tränade i gymmet så simmade jag.
Jag funderade på om jag skulle hinna alla åtta. Men det gjorde jag!

Det var tufft och riktigt jobbigt, men jag gjorde det!  Hann dock bara med 100 meter avbad så eftersvetten rann av mig efter att jag duschat och vi var på väg tillbaka till jobbet.

Jag försökte få med en pulskurva men lyckades inte. Har en Suunto Ambit 2. Jag har försökt googla lite och konstaterar att pulsbandet inte kan skicka signaler i vatten. Är det så? Nån som har kunskap/erfarenhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar