Jag skriver...

söndag 7 september 2014

Inspirerad

Det blev en fin lördag i helgen. Soligt och varmt och med enormt mycket inspiration. Vi tar det från början. :)

Jag lämnade hemmet redan kl 6 för att åka till målet för Bergslagsleden Ultra i Ånnaboda. Där mötte jag upp Emelie och Troja, och många fler så klart, bla från Landslagsgruppens läger. Rena kramkalaset!
Löparna satte sig i bussar som skulle ta dom till starten. Jag hade äran att vakta Emelie's skatt, Troja.
Vackra, fina, underbara Troja
Jag är galet sugen på att skaffa en hund så jag njöt av uppdraget.
Troja och jag for in till Örebro för att tanka, köpa morgonkaffe och en baklampa. Sen åkte vi vidare till första vätskekontrollen för att kolla in lite löpare.

Ledaren och vinnaren Daniel
Foto: Privat
När Emelie passerat gick vi till bilen, åkte en bit och stannade i solen för lite lunch. Troja smaskade på sitt ben i skuggan och jag njöt i solen med en sallad. Så himla gött!
Tiden rann iväg och jag visste inte om jag skulle hinna åka till vätskekontrollen och samtidigt hinna se målgången så vi åkte tillbaka till mål sen. La oss på en filt och jag njöt av sällskapet och inspirerades av alla löpare och deras målgångar.
När ett flertal av lägrets deltagare kommit i mål och duschat åkte vi till gården de bodde på. Där satt vi och talade i ett par timmar i solen. Jag blir otroligt taggad och bara VILL va frisk NU. Jag blir så glad av alla löpares sällskap.

Jag blev bjuden på en god middag och sen pratade vi lite om vad och hur vi äter. Jättespännande och intressant att det skiljer sig så mycket från person till person. Alla är vi olika.

Jag fick också äran att sitta vid Rune Larsson. Jag har aldrig pratat med honom tidigare och detta gav mig ännu mer inspiration. För er som inte vet vem Rune är, läs här

Så jag var verkligen fullproppad av energi och pepp när jag åkte hemåt.
En toppendag, tillsammans med Troja och underbara vänner.

2 kommentarer:

  1. Vad kul Sandra!! Du är också en langslagslöpare :) kram

    SvaraRadera
  2. Ja, nu ser du till att bli hel och kommer med till Bosön i februari

    SvaraRadera