Jag skriver...

fredag 5 september 2014

Fördelar o nackdelar

Det blev en simmarlunch idag. Jörgen plockade upp mig och så for vi till Simhallen.

Jag har klickat hem en del nya kuliga grejer från Wiggle, men har inte fått leverans än. Bland annat ett par nya simglasögon. Jag har haft samma ett helt år nu och de är helt galet slut. De är både repiga och immar igen direkt. Inte bra alls. Dessutom sitter de inge vidare.

I alla fall, nu har jag ju inga andra att byta med, än så länge så jag får ju simma med de jag har.
Jag simmade 500 meter. Sen tränade vi lite voltvändning.
Sen tog jag paddlarna och körde 500 meter till. Lite lustigt att jag simmar fortare utan paddlar...

Berättade för Jörgen att jag hade så dåliga brillor och då hade han ett par nya i sin väska som jag kunde få prova.
Och jösses, säger jag bara! En hel värld öppnade sig!

På den djupa delen av bassängen var det som att sväva! Jag såg ner till botten och jag kände mig viktlös. Som att sväva! Vilken skillnad på sikt!

Men!
Jag såg också allt hår, och annat småäckligt som flyter runt i en bassäng. Så det finns fördelar och nackdelar med allt. Med mina gamla immiga, svarta glasögon är man lyckligt ovetande om sånt.
Bra sikt i dessa!
Foto: Privat
Avslutade sen med 2 gånger 500 meter med dolmen. Det är bäst att ta det lugnt så inte benet får en chock.
Det blev ett riktigt bra simpass med avslutande lunch innan jag fick skjuts tillbaka till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar