Jag skriver...

tisdag 16 september 2014

Flyt

Det stod simning på schemat för dagen. Jag begav mig till badhuset och när jag kommer in i simhallen var det lugnt. En ensam man simmade på motionssimsbanorna. Jag tog en egen bana och började simma.
Jag vet inte om jag sagt det förut, men jag känner att simningen går väldigt bra nu. Det känns som om andningen fungerar och jag kommer framåt.

Efter ett par längder går mannen upp och jag är ensam i hela bassängen. Det är härligt. Det är bara jag som bryter vattnets spegel. Jag kommer in i min egna värld och armarna och benen går. Jag har lämnat dolmen hemma och simmar med benen också. Det fungerar utan smärta. Så skönt!

Lugnet är övergående.
Jag hinner bara ett par längder innan det kommer in 2 skolklasser med barn. Jag får förflytta mig till motionssimsbanan. Det kommer en dam och en man så vi blir tre där.

Jag simmar tills jag tröttnar.
Jag känner av lite träningsvärk i rygg och sidan av ryggen efter gårdagens gympass, men det går bra.
Foto: Privat
Det var dagens träning. Nu sitter jag i bilen på väg till Karlstad och ska besöka en fin vän.
Vi ska tala hela kvällen tills vi stupar! Girltalk, you know! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar