Jag skriver...

måndag 29 september 2014

Det som hänt

Summering av vad som hänt sen sist.
I fredags röntgades jag igen i Karlstad. Snabbt och smidigt gick det. Den längsta tiden är resan dit. Det är ungefär ett marathon att åka mellan Kristinehamn och Karlstad. :)
Resultatet av bilderna får jag på torsdag då jag ska besöka läkaren. För första gången ska jag besöka en läkare som jag varit hos förut. Hittills har jag liksom varit hos olika varje gång. Men nu blir det återseende. Jag hoppas att frakturen har börjat läka.

Ett gympass hann jag också med innan det blev fredag kväll.

I lördags skulle jag ha cyklat en sväng, enligt mitt schema. Men jag valde att avstå då jag haft lite ont i benet. Jag vill inte riskera nåt bakslag. Att det ska göra ont igen.

Söndagen bjöd på simträning. Det blev ett riktigt bra pass med både teknikövningar och hög puls. Och även om jag hade känningar i benet dagen innan så kunde jag köra benspark utan problem och smärta. Det är bra!

Idag blev det ett snabbt pass på gymmet. Jag känner att jag blivit starkare i övningarna och idag var jag riktigt taggad och sugen på styrketräning. Har det nånsin hänt? Haha! Håller jag månne på att transformeras till en gymråtta? ;)

På onsdag är det första gången det är planerat dubbelpass med cykling på kvällen. Tyvärr är jag uppbokad på onsdag kväll med ett möte. Vi ska planera lite inför nästa års Irontrail.
Därför passade det bättre att cykla idag. Dessutom var det fint väder och jag erbjöds sällskap.
Rosa ska det va!
Foto: Privat
Så det blev en lite lugn kvällstur, tor Stockholm faktiskt. Ja, så heter nätstationen strax innan Sunnäs. Där har någon roat sig med att sätta upp en T-baneskylt också. Lite kul. :)
Det var allt så långt. Nu förfasar jag och längtar lite till imorgon då det står simintervaller på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar