Jag skriver...

torsdag 25 september 2014

5 månader har gått


Idag är det den 25 september. Den 25 april sprang jag ett morgonpass. Jag var urstark och vi sprang 37 km i hyffsad fart före frukost. Allt var så bra! Men det var också den dagen jag kände av skadan första gången. Vi stannade för att ta av jackan där efter nån mil. När vi skulle igång igen kände jag av nåt jag inte känt förut, men det försvann sen under turen. Det var inte mer än så. Då.

Det är nu 5 månader sen! Inte kunde jag ana då att den där lilla känslan skulle bli en så långdragen skada. Och kanske tar det ytterligare 5 månader innan jag springer igen.
Men nu är det som det är.

Men jag längtar oerhört mycket efter att få springa igen. Verkligen jättemycket.
Foto: Privat
Förövrigt så är det vilodag idag. Och på fredag ska jag röntgas igen, med förhoppning om att stressfrakturen har börjat läka. :)
Håll tummarna för mig!

2 kommentarer:

  1. Håller alla mina tummar för dig!
    Jag vet hur du känner när jag idag kan inte gå så bra än! Jag har ont i foten och knät! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är så tapper. Heja heja!!

    SvaraRadera