Jag skriver...

söndag 31 augusti 2014

UTMB-helg

I fredags gick starten för årets UTMB. Jag har kikat och följt tävlingen i helgen. Längtat tillbaks och en liten gnista av revansch har tänts.
En del av mig tänker att jag har gjort det där. Check.
Jag har tagit mig runt det där berget, inte bara ett varv, utan två. Dessutom har jag fått uppleva originalbanan.
Ändå är det något i mig som vill göra det igen. En tredje gången gillt liksom.

Första gången var en upplevelse, en första gång. Ett test.
Förra året missade jag ju det här med att inta energi. Jag gick tom och var helt slut. Har aldrig varit så paj.
Därför vill jag göra ett varv till. Tror jag.

Nu missar jag ju mina kvalpoäng eftersom jag inte kan springa. Men, men, vi får se. Det finns fler tävlingar.

Bara känslan att strosa runt där i Chamonix som fullständigt kokar av traillöpare. Bara det liksom.
Foto: Privat

Jag, Johan Wagner och Mats Nord
Foto: Privat

Banan
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar