Jag skriver...

onsdag 13 augusti 2014

Paddel-cert!

I måndags blev det ett tufft pass på gymmet. Mycket armar, axlar och mage. Träningsvärken sitter i hela överkroppen. Gött!

Idag satt jag på jobbet, i vanlig ordning. Då kom ett sms från Jörgen. Ett förslag att paddla på lunchen. Jag blev jätteglad! :) Det var längesen nu, i början av juni närmare bestämt. 

Som tur är har jag träningskläder på jobbet. Det ligger där som reserv ifall jag skulle glömt nåt nån gång, när jag ska träna på lunchen. Idag var det extra bra. 

Jag plockade upp Jörgen och vi for till deras stuga. Det blåste rätt mycket och det gick vita gäss längre ut. Vi gjorde oss klara och paddlade iväg. 
Vågorna blev större och större ju längre ut vi kom. Men jag kände mig lugn. Kände att jag hade kontroll. 
Vi paddlade med vinden, mot vinden och vi softade lite i lä i solen. Så himla gött, var det!

Sen tog vi oss tillbaks, med vågorna i sidan. Det gick bra det med. 
När vi kom tillbaks till stugan testade vi att kapsejsa och "rädda" varandra. Jörgen fixar både eskimåsväng och att klättra upp, men för mig var det första gången. 
Det var inga problem och vi kom båda upp. Dessutom är det ju 20 grader i vattnet och rätt skönt efter att vi var varma av paddlingen. 

Vi tog upp kajakerna på land och slängde oss i vattnet igen och simmade lite. 

Medan jag bytte kläder sen, fixade Jörgen ett certifikat till mig. Jag klarade ju kapsejsningen. :) 
Det streckade är dagens paddeltur. 
Stolt och glad cert-innehavare. ;) 

Det blev en riktig toppentur idag! 
Vi har så mycket skoj ihop!!


1 kommentar: