Jag skriver...

söndag 6 juli 2014

Utesim

Idag är det den första dagen i mitt liv som jag är 37 år. Igår slog det nämligen över från 36 till 37. Dagen firades i sommarvärme vid stugan. Lugnt och skönt. 

Sommarvärmen stannade kvar även idag så det var dags för en simning i sjön tyckte jag. Badkruka som jag är så tog jag på min våtdräkt. Det är en dräkt som är köpt på Lidl 2007 och den är inte avsedd att simma i. 
Men som envis, frusen människa som jag är försöker jag ändå. Det gick sådär. Det är mycket svårt att röra armarna för crawl och positionen på huvudet blir fel. 

Jag testade att simma rakt över sjön till ön. Min fina sambo paddlade bredvid på sin surfbräda. Det tog en halvtimme fram o tillbaka så det borde blivit runt en km simning i alla fall. 

Där borta syns ön. 

Nu ska det ju bli varmt i flera dagar så snart är det säkert så varmt i vattnet att jag kan simma utan dräkt. Eller så köper jag mig en dräkt avsedd för simning. Nån som har tips på nån bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar