Jag skriver...

tisdag 8 juli 2014

Osynlig

Värmen fortsätter och jag njuuuuter! Det är så gött! Och snart har jag semester och slipper sitta inomhus och kan var ute och ha det gött i solen.

Vi for till stugan direkt efter jobbet igår. Gummibåten och motorbåten skulle rastas ;) och jag klädde om för simning.
Svärfar och sambon körde runt på sjön (och lekte, haha) och jag simmade längs stranden lite, fram och tillbaka. För första gången körde jag utan våtdräkt och vilken skillnad! Då går det ju att röra armarna! :)
En halvtimme låg jag i och simmade. Det kändes bra och det var knappt nån vind alls och inga vågor.

Men en grej, de som åkte båt. De såg inte mig!! Jättefarligt ju! Min svarta badmössa är väl kanske inte det mest synliga som sticker upp ur vattnet. Så nu har jag klickat hem en ny badmössa! En lysande gul!
Bild från Wiggle.se
Det ska finnas nån typ av "kudde" som man kan ha flytande vid sig också som gör att båtarna ska se en. Hittade ingen sån på wiggle men funderar på att införskaffa en sån också.
Jag har läst att det funkar med en dry-bag med luft också. Vi får se vad det blir.
Bild från Olanderswim.se
Nu är det ju inte jättemånga båtar i Vilången men jag kommer kanske simma i Vänern också ibland. Där finns det desto fler.

Det råkade ramla ner en ny simdräkt och en kjol i varukorgen också.
Jag gillar att gå omkring i löparkjol till vardags. Det är väldigt praktiskt med innerbyxor i kjolen. Låren klibbar inte ihop och man behöver inte va rädd att visa upp "härligheten" när man böjer sig ner eller sitter olämpligt. Mycket bra!

1 kommentar:

  1. Jag har en SaferSwimmer från Olander en alldeles suverän sak.
    3i1. Du syns bättre, du kan förvara klocka, bilnycklar, pengar vattentät och den kan få fungera som vilokudde. Märksknappt när man simmar. Ok provade i stark medvind då flög den förbi mig ;)

    SvaraRadera