Jag skriver...

tisdag 1 juli 2014

Bra flyt på lunchsim

Jörgen och jag bokade lunchdejt på badhuset idag. Simningen ute har ju inte gett speciellt mycket. Jag är ju en rätt stor badkruka också så jag drar mig för att hoppa i det kalla vattnet.

Inne är det ljust. En fin svart rand att följa på botten också så man slipper simma in i bojar o sånt. ;)

Hoppade in och duschade och parkerade sen mina kryckor vid kanten innan jag hoppade i. Uuuuui 28 grader kändes också kallt till en början. Men jag drog igång på en gång. Trots att det var rätt många där fick vi varsin bana jag o Jörgen. 

Jag kände mig väldigt stark i armarna idag. Bara matade på. Långa kraftfulla drag. Det gick riktigt bra! Träningsvärken i armarna från gymbesöket i söndags börjar släppa lite.
Jag kom hela 2,2 km på under 50 minuter. Det är jag nöjd med. :) Jag simmade allt i ett svep utan att stanna eller sätta ner fötterna på botten.

Jag simmade så länge jag hann, innan jag fick lov att ila. 
Jag hade nämligen bokat tid hos frissan. 
Kom dit med en minut till godo med blött trassligt hår. 

Frissan Maria tog väl hand om mig och 2 timmar senare kunde jag gå ut nyklippt och med fina somriga ljusa slingor. 
Det blev jättefint tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar