Jag skriver...

fredag 6 juni 2014

Test på cykel

Efter frukost idag gick jag ut i parken utanför och la mig i solen en stund. Lyssnade på ett nytt avsnitt av Marathonpodden och softade. Barnen drog iväg och tittade på finalerna av klasskampen. 

Efter ett par timmar gick jag in och klädde om för en cykeltur. Tänkte testa lite. 
Jag trampade iväg och det kändes ok, gjorde inte mer ont än annars. Svetten började komma och mina så saknade endorfiner. Så gött! 
Så länge jag satt ner och trampade var det ok. Men när jag ställde mig upp gjorde det mer ont så jag satt kvar och trampade. 

37 km senare var jag hemma igen. Glad och pigg!
Duschade och tog sen cykeln till skärgården för att se sambons målgång i den kappsegling han var med i. Men det blåste alldeles för lite så tävlingen kortades och målgången var ute på sjön. Så jag fick nöja mig med att se prisutdelningen. Och han vann! Jättekul!
Nu är det ompackning som gäller. Imorgon skulle vi båda tävlat multisport i Örebro. Jörgen och jag skulle försvarat våra 2 segrar. Men tyvärr får jag stå bredvid iår. Sambon ska tävla tillsammans med svågern i alla fall så jag får heja på dom istället. 
Men jag är jättesugen på att köra. Men jag får väl spara det till Åre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar