Jag skriver...

söndag 29 juni 2014

Det är härligt att svettas

Jag började den här söndagen med att kolla in resultatet av fotrally. För er som inte vet vad det är så är det en tävling som startar i Sthlm i torsdags kväll. Sen går man, oavbrutet längs småvägar söder ut, i 5 km/h tills endast en person är kvar. Det är alltså bara att bryta och kliva av när man vill.
När jag la mig igår gick de sista fortfarande! Att gå i 55 timmar i sträck utan vila alltså. 27,5 mil. 
Det är heeeeelt galet! Och lite inspirerande. ;)

Det har varit mycket lite träning på sista tiden för min del. Motivationen finns liksom inte längre. Iallafall inte på långa vägar som tidigare. Det är ju löpningen jag älskar och när den togs bort fanns inte mycket lust kvar. 

Men idag tog jag mig iväg till gymmet. Satte mig i bilen och åkte några hundra meter. Först tänkte jag hoppa dit. Men sen tog jag bilen ändå. Vilket visade sig va tur sen. 

Jag började i roddmaskinen. Satte höger ben bredvid så jag inte av misstag skulle trycka med det. Det gick rätt bra faktiskt. Svetten kom och rann i ansiktet. Det var länge sen sist. Och det var gött!

Körde lite maskiner och hantlar. Armarna började dö lite. Körde lite till. 
Armarna och axlarna brände. 
Tränade magen och grillade armarna lite mer. 

Sen kände jag mig nöjd. Och jag vet inte riktigt hur jag tänkte. När jag använder armarna för att gå och sen gör jag helslut på dom?! Haha! Det skakade i kryckorna när jag gick ut till bilen. Och jag var rätt nöjd att jag tog bilen ändå. Att hoppa hem hade tagit en halv evighet typ. 

Nu får jag säkert träningsvärk. Men det ser jag fram emot! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar