Jag skriver...

söndag 4 maj 2014

Veckoslutet

Inte stor aktivitet här inte. Men nu så kommer en rapport av veckoslutet.

Fredag: Jag tog mig ut i solen och sprang en lugn mil. Pulsen är rekordlåg just nu och även om det känns som om jag springer långsamt så går det fortare än jag tror.
Stylade mig dagen till ära med snygga rosa grejer. Tights med rosa sömmar, rosa X-kross och rosa tröja. :)


Lördag: Cyklingen på Kinnekulle förra helgen gav verkligen ett uppsving för cykelträningen. Ett snabbt mess till Fredrik resulterade i ett pass på mtb. Grusvägar, stigar och lite släpa-cykel-genom-skog hann det bli innan Fredrik stod på näsan.
Med en rejäl lårkaka fick han ringa sin livlina och åka bil hem.
Jag fortsatte sen hem själv.
Använde mina lösa ärmar från UTMB. Coola va?! ;)


Söndag: För 3 veckor sen simmade jag, sen var det påsk och sen var jag på Kinnekulle. Det här med att gå o simma, som jag tänkt blev inte riktigt så.
Och det var ett tufft simpass igår! Avslutningsvis simmade vi
100 meter i fart-5 (vilket betyder allt-vad-du-kan)
En längd lugnt.
75 meter i fart-5
50 meter i fart-5

Det här med fart-5... Min kropp fixar det ungefär i 1,5 längd, dvs ca 35-40 meter. Sen är det slut...
Det väser i andningen, armarna är som spaghetti och pulsen dunkar. Jobbigt! Men säkert jättebra.

Efter lite lunch och sjösättning och provkörning av vattenskoter gav jag mig ut på en springtur. En liten mil bara. Och pulsen var ännu lägre än i fredags.

Jag avslutade dagen med paddling med Jörgen. Det blåste rätt mycket på Vänern idag och det gick vita gäss på vågorna. Det var lite läskigt innan vi kom in i Bobacksviken. Vågorna kom från sidan och jag koncentrerade mig på att frekvent paddla framåt. Ibland kändes det som om inte paddeln nådde ner till vattnet ens när jag var mitt i vågen.
Men vi fixade det och i viken var det lugnare och vi kunde träna på att paddla rakt och så hade vi lite "roder-dutt-träning". Jag är proffs på roderdutt nu. ;)

Under tiden hade vinden tilltagit och utanför viken dånade vågorna. Jag var inte speciellt badsugen så vi gick upp vid en stuga (där Jörgen har överenskommelse att det är ok) och bar kajakerna hem.
Så har vi, eller mest jag iaf, skaffat oss mer rutin i kajaken. Mycket bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar