Jag skriver...

torsdag 29 maj 2014

I träning igen

Nu är det slut på rastlösheten. Nu har jag deppat klart, eller iaf lite. Jag har ju en överkropp spm är fullt frisk. Det är ju inga bekymmer att träna den. Det gör jag ju så sällan.

Igår packade jag både badkläder och gymkläder och promenerade över gatan till arenan.
Testade först att ställa mig på crosstrainern. Det gjorde ont. Klev av.
Testade sen roddmaskinen. Det gick bra! Åh så härligt! Jag kände hur värmen spred sig i kroppen. Hur svetten rann i pannan. Som jag längtat! Endorfinerna kom till mig. Jag blev lycklig!

Körde sen lite armövningar och lite mage. Det är bra gött och få bli lite trött!

Bytte om och tog mig sen ner i bassängen. Tog dolmen redan från början och simmade utan att använda benen alls. Det gick rätt bra. Men för att inte reta upp höften simmade jag bara en halvtimme.
Klev sen ner i lilla bassängens 30 gradiga vatten och njöt en stund. Härligt!

Idag sen tänkte jag testa paddla. Provsatt lite i kajaken på land och det kändes ingenting. Så med solen gassandes paddlade vi iväg med vinden i ryggen. Jörgen och jag.

Vi tog oss bort mot Hult och Brattsand. Sen vidare till Lakholmens fyr. Där steg vi iland. Jörgen hade med kaffe och det smakade ljuvligt där i solen!

Hemvägen blev lite väl spännande då vinden vänt lite och vi hade stora vågor rakt från sidan nästan hela vägen hem.
Ibland nådde inte ens paddeln ner till vattnet. Tekniken var nog bristande men jag vevade mest på för att komma framåt.
Men vi klarade det! Och vi kom fram. Dessutom med distansrekord i kajaken. Drygt 17 km.

När vi var framme testade Jörgen att trilla i och jag "räddade" honom. Det fixade vi också utan att jag också åkte i.

En fantastiskt fin paddeldag blev det!

Kvällen har ägnats åt att titta och heja på alla kompisar som sprungit vårt stadslopp, Harsprånget.
Det är kul att se lopp från sidan också. ;)

1. Hej!

Följer dina äventyr här på bloggen, hoppas verkligen att du snart får komma igång och springa igen! Harsprånget var lika trevligt som förra gången jag deltog för tre år sedan (efterlängtad start ikväll, efter lite otajming med jobb och annat senaste åren). :-)

Ha det gott och lycka till framöver! Syns i Rudskoga kanske, om du inte är på vift nån annanstans i världen då. :-)