Jag skriver...

måndag 5 maj 2014

Förberedelser

Uj, va tiden går fort, Det är redan bara 9 dagar till jag drar till Grekland. Nästa onsdag kväll åker jag till Enköping för att övernatta hos Jonas. Det finns nämligen ingen förbindelse till Arlanda hemifrån så pass tidigt på morgonen som vi ska åka.
På torsdag morgon kl 6.20 stiger sen planet mot Athen via Köpenhamn. Nu väntar Äventyr!

Jag har tittat lite på var checkpoints'en ligger.
Vart ska man lägga pannlampan?
Vart ska jag lägga min energi och vad ska jag öht använda som energi?
Vad ska jag springa i för kläder?
Och vad blir det för väder?

Det finns en del frågetecken än, som ni ser. Men jag känner mig lugn. Det löser sig. :)



Jag har dragit ner ordentligt på löpningen förra veckan, sprang bara 4 mil totalt. Jag kände en liten ömhet i höften/rumpan och vill inte riskera att det blir värre. Det spelar ändå inte så stor roll hur det ser ut de här sista dagarna. Jag har sprungit mycket och tränat annat så jag känner ingen oro för det. :)

Idag hade jag bokat tid för massage och det fanns lite spändhet som masserades bort med en enorm smärta! Aj, aj. Men nu känner jag ingenting av det så det gjorde nytta i alla fall. Mycket bra!

Massören rekommenderade vila idag men att jag skulle springa imorgon för att se hur det kändes.
Längtar...

1 kommentar:

  1. Är kanske lite före i planeringen. Blir så om man är lite förkyld och inte vill springa, får man tid med annat. Är hyfsad klar med energin. Testade det i Uddevalla på SM100km och det verkar funka. Är däremot inte helt klar med vart jag sak skicka ut påfyllningen och pannlampan, långärmat till natten och i så fall var ska jag byta till korta armar på morgonen.

    SvaraRadera