Jag skriver...

onsdag 16 april 2014

Veckans åttonde

Det var återigen en sån där vacker morgon. En morgon med klarblå himmel och solsken. Termometern visade nån minusgrad och jag tänkte att det går ju inte att låta bli och springa när det är så där fint!

Först tog jag mig till barnens pappa och lämnade över lite saker till grabbarna. Hittade en liten sko. En sko i storlek 21. Nu har äldste sonen skostorlek det dubbla. Blev helt sentimental. Tiden går för fort!

Tänk att den där foten fått plats i den där skon.
Foto: Privat
Sprang iväg och och tårarna föll. Mina älskade barn. Nästa vecka fyller den största 12 år. 12 år!!

Jaja, sprang runt på stigar och grusvägar och tänkte på mina grabbar. Vad fort tiden går, osv.
Fick ihop en timmes löpning innan jag kom till jobbet.
Grusvägen till jobbet.
Onsdagar betyder också intervaller med Kristinehamn Multisport. Idag stod Jörgen bakom spakarna och bestämde att vi skulle springa backe. Efter en lugn uppvärmning körde vi upp och ner i backen i 20 minuter. Sen joggade vi tillbaka igen.
Backintervallerna blev veckans åttonde mil och det kändes lite i kroppen. Jag kände mig inte jättestark men kunde ändå hålla bra och jämn fart.
Jag känner mig nöjd och glad med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar