Jag skriver...

onsdag 2 april 2014

Ont

Tävlingsvecka. Och jag har jätteont. Ont i nervösen. Sambon är hemma och är sjuk och på jobbet snoras det och hostas. Jag vill inte bli sjuk nu! Jag känner efter och tänker hela tiden, nu, nu killar det nog lite i halsen... Men så gör det inte det. Jag är frisk. Än.

Tisdagens pass gick lite segt och tempot var lågt. Pulsen var rekordlåg. Ärligt talat trodde jag inte att jag kunde springa med så låg puls. Men tydligen gick det. Fick ihop lite drygt 16 km före jobbet. En dag som sen blev en toppenjobbardag med 8 km i obanad terräng på Vålön. Då som promenad i arbetskläder, men ändå.



Idag hängde jag med på klubbens intervaller. Josef stod för ledarskapet och vi körde korta, snabba.
30 sekunder, 8 gånger med 30 sekunder vila. Sen tog vi en längre vila på 3 minuter innan vi körde 8 till.
Jag höll fin fart som landade strax över 3-fart. Nån intervall hamnade jag tom under. Lite coolt. :)

Det kändes i vaderna att det blir ett annat steg att springa fort. Men det blev ett bra pass med härlig gemenskap och en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar