Jag skriver...

måndag 28 april 2014

Nästan en halvmara

Planen idag var att springa hem från jobbet. Men den planen reviderades lite och jag sprang från jobbet till stugan istället. Vädret är helt makalöst vackert och det är varmt och skönt ute.
Jag vet inte varför men den här fasen att jag springer lite fortare än normalt för mig, hänger i.

När jag kommit nästan ända fram till stugan, hade inte älsklingen kört förbi mig med bilen, så det var ingen vid stugan än. Så jag styrde stegen in på grusvägen och avslutade rundan med att ta ett varv runt Vilången också.
Jag fick ihop en halvmara, nästan. Jag har lite kommit ifrån det här med att avsluta på jämna siffror. Nu tittade jag iofs inte på klockan när jag sprang och bara stängde av när jag kom fram. 20,99 km. Haha! Det skulle jag inte gjort för nåt år sen! ;)

Farten hamnade på 4.53. Återigen, varför har jag så bråttom? Men det går så lätt. Kroppen bara gör.

Grusvägen runt sjön
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar