Jag skriver...

torsdag 24 april 2014

Kortisar

Det är så härligt ute. Jag vill bara vara utomhus och inte alls sitta inne på jobbet. Men ibland kan man inte välja.

I tisdags sprang jag bara en kort runda hem från jobbet. Det blev inte ens 6 km men det gick lätt och det var nästan sommar ute. Det var mest för att få kvar cykeln på jobbet så jag kunde ta en morgontur igår.
Sen åkte vi till stugan och åt ute. Grillpremiär och sen lite lek på studsmattan, jag och lille sonen.
Det var skoj! :)



Morgonpass till jobbet igår. En lite sval morgon men det var solsken från himlen och kroppen kändes pigg. En liten mil bara.


Onsdagskväll betyder intervallträning med klubben. Efter en liten uppjogg körde vi 4 gånger 4 minuter.
4 gånger är inte så många. När man gjort första är det bara en kvar till hälften tex. Sen är det ju näst sista och sista gången kvar.

Jag hade en skön känsla och det blev fin fart.
Intervall 1 gick i 3.53-fart
Intervall 2 gick i 3.57-fart
Intervall 3 gick i 3.55-fart
Intervall 4 gick i 3.56-fart
Alltså kom jag längre än 1 km på 4 minuter. Det betyder tusingar under 4-fart.
Jag är skitnöjd! Vilken fart! :)

Idag fyller mitt stora barn 12 år. Galet va fort tiden går. Han var ju nyss liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar