Jag skriver...

söndag 27 april 2014

Kär i en cykel

Vi har övernattat på Falkängens vandrarhem. Riktigt mysigt, sjöutsikt och till ett riktigt bra pris!

Idag skulle det cyklas på Kinnekulleleden med lånade hojar. En enorm chans att testa en annorlunda cykel mot man är van vid. En cykel som man kan drömma om och spara till.
Billig bil. Dyr cykel. Man kan få 8 st av min bil eller den där cykeln. 

Solen sken idag också och det var helt underbart ute. Vi kvitterade ut våra cyklar och justerade inställningar. 

Fyra grupper skulle sen delas in och vi valde den långsammaste, grupp 4. Det skulle va lugn cykling och njutbart. Det såg ut att passa oss. De andra grupperna drog iväg och nånting sa mig att vi kanske skulle valt trean istället. Men nu var det för sent.
Vi cyklade iväg. Det gick aningen långsamt så vi hamnade först i vår grupp. Efter en timme ungefär kommer grupp 3 ikapp, de hade cyklat lite längre. Så vi hakade på där istället. Det var ett mer passande tempo för oss visade det sig.


Stigarna och naturen är så enormt fina. Marken är täckt av vitsippor. Solen skiner. Det är lagomt varmt och hjärtat och jag njuter!
Jag kärar ner mig i min lånade cykel. Älsklingen också. Men prislappen är stor, 70' för hans och 40 för min. Men det är skillnad på cykel och cykel. Oj, oj, oj. Vilken körglädje! Jag måste börja spara...


Vi avslutar med att cykla upp på toppen och fika. Där ligger cyklar över hela gräsmattan. Så härligt! Och vilken utsikt! Vilken dag! 


Det blev fyra mil cykling idag. Cykelsolbrännan är ett faktum, men vi har verkligen haft en toppenhelg!
Och vi vill gärna köpa nya cyklar...

Tack Evalds mtb för den här helgen. Tack för möjligheten att testa och den trevliga tillställningen! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar