Jag skriver...

torsdag 17 april 2014

150 mil iår

Idag fixade jag så jag kunde springa hem från jobbet. Det krävs ju lite logistik. Planering av vilka grejer som hamnar här och vilka som hamnar där. Men det brukar fungera bra.

Eftersom det är helgdag imorgon är det ok att flexa ut lite tidigare och de flesta gör det. Kontoret var ganska tomt på eftermiddagen och jag stack också lite tidigare. Planen att springa hem togs i verket och jag tänkte ta vägen över Posseberg. Vad jag inte tänkte på, eller tog reda på, var att det blåste rätt hårt ute. Dessutom rakt från Posseberg. Drygt 7 km motvind fick starta min runda. Åå, vad jag längtade efter att få vända hem så jag skulle slippa suset i öronen. För det är det värsta med vinden, tycker jag. Att det hela tiden susar i öronen.

Det var riktigt gött att komma in bland träden. Men träden skyddade också från medvinden. Så den fick jag ingen nytta av.
Det var en skön tur i alla fall och jag var hemma efter nästan exakt 1,5 timme.

Jag hann precis klä om till torra kläder, och slänga i mig nåt ätbart innan mitt cykelsällskap Viktor, väntade utanför. Vi cyklade sen ut i skogen och tog grusvägar, stigar och skogsvägar. Hit och dit.
Tyvärr hade en skogsmaskin kört sönder en av mina finaste stigar. Så synd. Det var också rejält blött i skogen.
Jag ramlade en gång idag. Jag hade för hög växel i och stannade när vi kom till ett geggahål. Satte ner vänster fot och så hamnade tyngden på höger sida. Högerfoten sitter fast och jag välter och lägger mig ner i geggan. Haha! Det var jättemjukt och skönt. Och jag blev jättesmutsig. Men det gör inget. :)

När vi kommit en bit på vår runda började det regna lite och regnet tilltog mer och mer så på slutet pepprade det oss och vinden blåste hårt.
Men det blev ändå en mycket trevlig tur på 1,5 timme. Och jag var rejält blöt och hungrig när jag kom hem.

Med dagens pass kom jag också över 150 sprungna mil 2014. Det ska jag fira med kladdkaka som jag bakat. Ska bara vänta hem sambon från hans träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar