Jag skriver...

tisdag 11 mars 2014

Vita strumpor o hala spänger

Det är tisdag och mtb-tajm! Vi blev bara tre cyklister ikväll men det var nog så trevligt.

Det var fortfarande ljust när vi trampade iväg mot skogen. Vi cyklade en stig som har många och dåliga spänger. Blöta, hala och lite halvtrasiga.
Vi fick gå över de flesta men vissa var cyklingsbara. Rätt som det var när jag trodde att det var ok att cykla for cykeln iväg till vänster och jag faller och ramlar på högerhöften och knät. Aj! Det var så halt att det nästan var svårt att ta sig upp. Haha! Jag låg där o krälade på den blötslemmiga lövtäckta bron. Såg säkert skoj ut. :)
Det kommer bli ett fint blåmärke sen. Tur jag inte ramlade ner i bäcken i alla fall. Det skulle blivit kallt... :)

Min mosade tå var inte så skön i mina tighta cykelskor, men det domnade bort efter en stund. Funderar på att punktera den. Kanske gör det minst ont, i längden.

Idag hade jag också fått på mig vita strumpor. Det är bra för då ser man vart leran läckt in i skorna.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar