Jag skriver...

onsdag 19 mars 2014

Testa triathlon

Nästan alla som får veta att jag går på crawlkurs frågar om jag ska börja med triathlon. Och det är klart att det skulle vara jätteskoj. Men jag har sålt min landsvägscykel och än så länge är jag ingen crawl'are.



Men jag är ju rätt envis av mig så jag hoppas jag lär mig så småningom. ;)



Men självklart vill jag testa!



Så på söndag har jag genom Kristinehamn Multisport, tillsammans med Sannabadet, ordnat ett prova-på-triathlon. Det är anpassat så alla kan delta på sin egen nivå.

Vi kommer börja med att simma 30 minuter (innan badet öppnar så vi slipper ev. trängsel)

Sen blir det 15 minuter för ombyte.

Därefter följer 2 timmar på spinningcykeln. Det betyder att alla kan cykla bredvid varandra. Ingen blir ifrånåkt, får punka eller blir kvar i diket nånstans.

Vi tar sen 15 minuter för klädbyte och energipåfyllnad innan det är dags för en timmes löpning. Löpningen sker på en rundbana utomhus på 1200 meter. Fältet kommer spridas ut och det är fritt att byta varv så alla kan heja och peppa varandra.



Dagen kommer bli toppenbra och fokus kommer ligga på att genomföra tillsammans och testa på att byta gren.



Det finns 10 platser kvar så passa på att anmäl dig nu! Anmälan och betalning (100:-) sker i receptionen på Sannabadet.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar