Jag skriver...

tisdag 25 mars 2014

Med rygga

Den 26 februari, dvs nästan en månad sen, hade jag min helvilodag sist. Även om det går lätt att springa nu så valde jag en helvila igår. Det var på tiden. Och väldigt skönt. Jag njöt av barnens sällskap och gottade mig hemma.

Imorse packade jag ryggan och drog mot jobbet springande. Solen sken och det var jättehärligt ute.








Tiden gick fort och jag kunde anlända på jobbet 1,5 timme senare.
Trots ryggan på ryggen gick det lätt och farten hamnade några sekunder över 5.

Det är skönt att va i den här lätta fasen och jag njuter så länge det varar. Steget känns gött och farten upplevs långsammare än den är. Hoppas den här fasen hänger kvar över nästa helg, då jag ska till Stockholm och springa Ursvik ultra.

Det var en fin solnedgång idag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar