Jag skriver...

fredag 28 mars 2014

Lutande sjö

Imorse när vi satt o drack kaffe bad jag min sambo om hjälp med beslutet om vilken väg jag skulle springa till jobbet. Ska jag ta Östervik, Hultet eller Picasso?
Men ta Picasso så kan du ju ta turf'arna på vägen. blev svaret. Haha, tur vi är två som är inne i spelet. Det är lättare att förstå varandra då.

Jo, så det blev vägen över Picasso. Jag tittade på flaggorna vid skolan innan jag gav mig av. De hängde rakt ner och rörde sig inte alls. Det var nästan vindstilla.
Som en spegel

Det var så fint längs vattnet och trots tidig morgontimma kändes det rätt lätt att springa, igen.
Jag plockade några zoner på vägen innan jag slutligen tog den vid Picassostatyn och styrde sen stegen över skogen mot jobbet.
Vänern lutar lite idag. ;)
Men så ligger det ju några zoner längst upp på Djurgården. Så jag tog dom med.
Haha, det är så svårt att låta bli.

Det blev en fin morgontur i alla fall på en dryg timme. Lite lagom så där. :)

För övrigt så hörde jag att jag prydde baksidan av NWT (Nya Wermlandstidningen) idag. Jag har inte sett det själv. Men det är säkert samma artikel som var i NKP, lokaltidningen, förra fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar