Jag skriver...

onsdag 26 mars 2014

Intervaller med full mage

På onsdagkvällarna bjuder Kristinehamn Multisport in till gemensam löpträning. Det är skoj och bra träning.

Det var Jörgen som stod för ledningen av passet och vi startade med en liten uppvärmning i 4-5 km nånting. Farten skulle ligga över 6 så det var lugnt och gött.
Eller egentligen var det inte så gött för jag hade precis käkat, och tyckt i mig lite för mycket så magen var överfull. Blä! Ingen direkt härlig känsla.

Vi stannade sen och bestämde på vilket sätt vi skulle springa. Vi delade upp oss 2 och 2 och sen sprang vi åt varsitt håll på ett ca 800 meter långt varv vid hamnen. När vi mötte vår kompis, gjorde vi high-five och vände. Alltså kom vi tillbaka på samma gång till startplatsen.

Min stora välfyllda mage var inte värst skoj att ha med. Det gick tungt och maten rörde sig i takt med benen.

Vi hann med 3 såna varv innan det blev för mörkt och vi fick ta ett längre varv som var belyst. Det längre varvet var ca 1 km eller nåt.
2 såna varv hann jag med innan jag fick avbryta och gå in och möta upp sonen som tränat fotboll precis intill.

Känslan idag då, nja, svarar jag nog på den. Intervaller, eller i alla fall fartökning, med proppfull mage är ingen bra kombo.

Learning by doing. Det blir bättre nästa gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar