Jag skriver...

onsdag 5 mars 2014

En lunchrast, 37 broar

Idag hade jag en lunchlöpningsdejt bokad med Jörgen. Som vanligt är det äventyr. Ett roligt sådant! Idag hade han kommit på en idé, vi skulle springa över så många broar som möjligt. Vi hittade 37 stycken!

Vi snackade oss fram upp över Kvarndammen, kollade in slutet av banan till IronTrail. Trippade över små fina broar.
Sen tog vi en liten stig och lite obanad terräng över Harberget innan vi fortsatte över alla små broar vid Hembygdsgården.
Bro nummer åtta!
Foto: Privat
Bro nummer 31
Foto: Privat

Foto: Privat

Vi följde vattnet och avslutade sen vår lilla tur genom stan och sen tillbaka till jobbet. Vi passerade några fler broar på vägen tillbaka. Ingen bro fick räknas mer än en gång.

Det blev en långlunch idag. Jag tror jag var utstämplad nästan 2 timmar. Men det var det värt.

Brojakten, ett coolt äventyr, 17 km och 37 broar!

Sen när jag precis ska kliva in i duschen ringer Maria. Jag hinner inte prata just då så jag får ringa upp senare. Och vet ni vad?!?!?! Jag blev superduper glad!!!!
Varför? Det ska jag berätta i ett annat inlägg. Hang tight! ;) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar