Jag skriver...

söndag 30 mars 2014

Återkomst och premiär

Söndag idag och återkomst till crawlskolan. De sista gångerna har det inte gått bra alls så innan jag gick iväg idag sa jag att jag ska nog sluta. Jag muttrade och surade likt ett litet barn till min simkamrat medan vi bytte om. Det här är inge kul och jag är tillräcklig gammal för att slippa göra (onödiga) saker som inte är kul. typ.

Jag hade verkligen inga förväntningar på dagens lektion så döm om min förvåning när allt bara stämde! Det kändes bra igen och andningen funkade och det kändes som om jag flöt framåt i alla fall. Ja, till o med kickarna kändes ok.
Jag gick hemåt till dukat frukostbord och nybakt bröd. Glad och positiv till simningen igen. Så skönt!

När grabbarna sen drog hemifrån åt varsitt håll snörde morsan på sig skorna och drog ut på turftur. Det blev också årets premiär för utomhuspass i t-shirt och bara ben. Det var riktigt gött!
16 km och 26 zoner erövrade. :)
Stans blekaste ben?
Foto: Privat
Foto:Privat
Efter dusch och kaffe var det sen dags för en ny årspremiär. Nämligen för en mc-tur. En planerad mc-resa blev inställd så vi tog en lite tur på hemmaplan istället.
Vi körde till stugan och och satte oss på bryggan och njöt av solen. Årets första besök där.
Och det var lika fint som sist.

Jag känner mig därmed nöjd med den här söndagen, trots att det är ett dygn som är en timme kortare än andra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar