Jag skriver...

torsdag 20 februari 2014

Snöcomeback och dubbelpass

Igår började det snöa och i morse när jag skulle springa till jobbet hade de inte plogat än.
Det var skönt ute, lagom temperatur med nån minusgrad.

Det låg ett lager snö på ett par cm på marken. Benen och fötterna fick jobba lite extra. Jag lyssnade på när Jonas Colting gästade Petra Månström. Det var mycket intressant så det kan jag verkligen rekommendera. Petra tog upp den här undersökningen om att barn springer långsammare idag än vad deras föräldrar gjorde. Det är klart, barn behöver ju inte springa idag. De får ju skjuts överallt. svarar Jonas. Och precis så är det ju! Jag har skrivit om det ett par gånger förut. Men det här är en fråga jag brinner lite extra för.
Som sagt, lyssna!

Kroppen kändes i alla fall rätt pigg och efter en timme anlände jag till jobbet. En mycket bra morgon.


Är inte så sur som jag ser ut.
Foto: Privat
På kvällen hade jag bokat löpdejt med Annica.
Jag startade lite tidigare och tog en extrasväng innan jag skulle va hos Annica kl 19.00. En liten missberäkning gjorde att jag fick göra en tempoökning på slutet för hinna. (Ändå hann jag inte utan kom 2 minuter för sent.) Det var halt ute, den fuktiga asfalten hade ett skimmer av is så i varje steg i min lilla fartökning gled foten. Men det kändes bra ändå. Ett par km i 4.45-fart. Det gjorde nog bara gött.

Vi babblade sen bort ca en timme.Trevlig tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar