Jag skriver...

söndag 9 februari 2014

Planerade tävlingar halva 2014

Pusselbitarna (tävlingarna) inför 2014 börjar falla på plats. Jag har tänkt mig så här;
  • Självklart åker jag till Skövde 6H i mars. Det var 2007 jag var där första gången och sen dess har det blivit lite av min årliga tradition. En mycket trevlig och välarrangerad tillställning.

  • I april sticker jag till Stockholm för att springa Ursvik Ultra igen. Jag funderade ett tag på att åka till Borlänge och springa 6H istället men banan i Ursvik lockar mer. Så det fick bli så. 75 km ska springas med start midnatt. Jag gill'ert!


    Ursvik 2012
    Foto: Privat
  • I mitten av maj flyger jag till Aten för att springa Olympian Race. En tävling som startar i Nemea och målgången är sen på Olympiastadion 180 km därifrån.



    Banans kupering och värmen kommer bli en finfin utmaning. Jag längtar dit!

  • Bara 2 veckor därefter går Kullamannen av stapeln. Himmel, Hav och Helvete, som de marknadsför sig med. Den här tävlingen var jag anmäld till redan förra året men eftersom den var samma dag som VM i 24H fick jag flytta min start till i år.

  • Första veckan i juni, dvs bara en vecka senare, kommer jag starta i KFUM Multisport tillsammans med Jörgen (obs det fina sidhuvudet på deras hemsida, hihi) och försvara vår seger sen tidigare.


    Foto: Privat

    Min sambo är också anmäld tillsammans med svågern så det ska bli extra skoj!

  • I slutet av juni är årets happening med Åre Extreme Challenge. Jag ser verkligen fram emot att få testa en lite tuffare multisporttävling och samtidigt få uppleva den vackra natur som jag vet finns runt Åre.

Det var alltså första halvan av 2014. Hur resterande del av året kommer se ut återstår att se. Men mellan dessa tävlingar kommer självklart en massa roliga långpass, äventyr, kajakträning och annat skoj.
Häng med!

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul och följa med på din resa! Du är grym! :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som jätteroliga lopp! Ser fram emot följa dig!
    Vad kul att du kommer till Skövde. Vi ses där!

    SvaraRadera