Jag skriver...

måndag 17 februari 2014

Hoppsan

Idag tänkte jag ha en lugn kväll hemma. Bara käka middag och slappa. Så blev det inte riktigt.

Efter middagen tog vi en kopp kaffe och sen drog älsklingen iväg till sitt garage. Barnen är hos sin pappa och jag blev själv.
Jag har verkligen inga problem att va själv. Tvärtom trivs jag ganska bra i mitt eget sällskap.

Min första tanke var att lägga mig under filten och bara mysa. Softa. Vara kung (drottning) över fjärrkontrollen och se på tv. Det händer ju inte så ofta liksom.

Sen kom en annan tanke, som föddes under mitt lunchpass. Det är ju cyklingsbart ute igen!
Messade en kompis som snabbt nappade på mitt förslag om en cykeltur.

Så det blev en fin kväll, med nästan 36 km cykling under en stjärnklar himmel istället för degande i soffan. Jättevackert och mycket trevligt.

Hoppsan!
Det blir inte alltid som jag tänkt. Ibland blir det mycket bättre. :)

Bjuder på en gammal "cykelbild".


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar