Jag skriver...

måndag 3 februari 2014

Hoka som skridskor

Igår kväll när jag sprang var det ju rejält halt ute. Termometern visade under nollan och även bar asfalt var snorhal.

Imorse var det ett par plusgrader så där asfalten var framme var det inte halkigt. Däremot var gångbanor isiga med vatten på. Såphala!



Jag gled runt med mina Hoka och de är mycket bra på alla sätt och vis men som skridskor fungerar de inge vidare. Ett par skor med dubb hade däremot varit att föredra.



Jag klättrade i snödrivorna vid sidan om för att hitta fäste. Jag är lite rädd att ramla och slå mig. Det vore inte så bra.



Det blev trots allt ändå en skön morgontur med en ny podcast i lurarna. Jag lyssnar på "Kropp & Själ från P1". Idag valde jag ett program om varför vi blir sjuka av gluten. Väldigt intressant.

Hemvägen från jobbet var desto lättare. Asfalten var bar och fästet bra. Benen pinnade på med lätta steg. Riktigt gött!

Hemma i porten mötte jag min älskade sambo, löparklädd. Han stod och väntade på mig och sen sprang vi dryga 5 km tillsammans.
Mysigt!


1 kommentar:

  1. Vet du vad jag gjorde?
    Jag dubbade mina Hoka! De funkade kanon...
    Kolla på bloggen ikväll. Ska skriva mer om det. Jag dubbade ett par asfalt Hoka med dubbar från Addnature.
    Men mina trail Hoka är redan dubbade med skruvar.
    http://coyntha.wordpress.com/2014/01/20/att-dubba-skor-sjalv/

    Ang. din fråga om linserna. De var ok. De immade lite ändå men helt ok för att använda på vintern.
    kram

    SvaraRadera