Jag skriver...

torsdag 13 februari 2014

Fyra

Fyra gånger har jag dragit på mig träningskläderna sen sist.

Igår sprang jag till jobbet. Det gick vansinnigt lätt och jag hade nästan svårt att hänga med benen. En helt underbar morgon.

Kvällen tillbringades i en backe tillsammans med klubben. Uppjogg, "bounding" vilket är typ indianhopp-fast-framåt-och-så-långt-man-kan-och-höga-knän typ. Svinga med armarna och studsa uppför backen. Skitjobbigt!! Pulsen steg högt kan jag lova.
Och idag har jag träningsvärk i benen.
Ett mycket bra pass med en skön, lång, social nerjogg efteråt.

Imorse drog jag till gymmet med Fredrik strax efter 6.00.
En timme senare åkte vi till jobbet med skakiga armar och axlar.
Skönt!


Eftersom vi bitvis var ensamma kändes det ok att fota. Inser när jag ser bilderna att jag har en hel del timmar kvar i gymmet... Haha!

Min plan var sen att springa hem från jobbet. Men just då, när tiden var inne hade jag ingen lust. Så jag promenerade hem istället.
Efter middagen gjorde jag istället upp med Annica om en gemensam liten kvällsjogg.
Det var på tok för länge sen vi sprang ihop så en timme gick snabbt och vi hade riktigt trevligt.

Nu är det dags att sova. Imorgon blir det först löpning och sen liten provtagning, före jobbet, inför utfärdandet av mitt friskintyg för Olympian Race.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar