Jag skriver...

fredag 28 februari 2014

Fredagsfys före fredagsmys

Så sägs det ju i sajberspäjs ;)

Nu är väl inte jag speciellt låst till att mysa på en fredag. Jag tycker inte det spelar någon roll vad det står i almanackan. Vi kan ha mysigt varje dag, eller åtminstone oavsett veckodag. :)



I alla fall så startade jag igång klockan vid 6.00 i morse och sprang och mötte upp Ulrica. Regnet hängde lite i luften men det var riktigt skönt ute. Vi babblade på och tog oss ut mot Gustavsvik. Där kom en pytteliten regnskur. Vi märkte knappt av den typ. Inte mer än att låren blev lite småkalla.



Vände sen tillbaks in mot stan och ungefär i samma höjd som regnet kom en hagelskur. Aj! Det sved i ansiktet när iskornen träffade oss. Men lika snabbt som det kom så upphörde det.



Totalt sett blev det ytterligare en trevlig tur. 18 km till samlingen och med det summerar jag februari till 487 km löpning. Tror det är någon sorts månadsrekord.



I omklädningsrummet på jobbet låg min rygga med grejer. Åh, så uppskattat, att slippa springa med fullpackad väska. Tack älsklingen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar