Jag skriver...

onsdag 5 februari 2014

Morgonpass och backlöpnimg

Eftersom jag utgick från jobbet igår och avslutade gårdagens långpass hemma blev både ytterkläder och cykeln kvar på jobbet. Jag hade därför inte så många alternativ att ta mig till jobbet i morse.
Eller, jo det hade jag väl, jag hade kunnat ta bilen eller en annan jacka och promenera osv. Men att springa är ju mycket roligare! Så jag valde det alternativet! :)



Jag tänkte mig en kort tur. Bara lyssna på en ny podcast och jogga lite. Så det fick bli ett avsnitt till av Kropp och Själ i P1. Ett avsnitt som handlade om sömn. Det var mycket intressant och dessutom aktuellt då jag hade en vrid-och-vänd-natt inatt och hade svårt att somna och komma till ro.



Jag sprang på lugnt och lyssnade på det som det pratades om i lurarna. Kom fram till jobbet efter en mil och kände mig nöjd och glad.

Onsdagskväll betyder gemensam träning med klubben. Idag va detbacklöpning med Jörgen i spetsen.

Efter en liten uppjogg tog vi oss an lite olika backar. Trots 7 mil i benen än så länge den här veckan tyckte jag det fanns kraft att trycka på. Det känns gött.

Snabbt hem för dusch efteråt och vidare till Josef för möte om Sweden IronTrail Marathon!
Det börjar dra ihop sig för hemsidelansering snart. Spännande va?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar