Jag skriver...

tisdag 11 februari 2014

Brillor

Jag gillar att springa med solglasögon. Sen jag laseropererade mina ögon är dom lite känsligare för snö och regn. Jag har därför använt glasögon lite mer. De stör mig inte om de sitter bra, och inte immar igen.

Det ena paret som heter Active Eyewear köpte jag när jag skulle cykla Vätternrundan 2007. I förpackningen fick jag med 3 par linser som man lätt kan byta med. Ett par orangea, ett par solglas och ett par genomskinliga.
Tyvärr immar de igen om man stannar med cykeln eller tar en paus i löpningen. Annars sitter de bra och jag gillar dom.
Gamla brillor
När jag vann Ursvik Ultra 2012 fick jag mitt första par X-kross. Jag hade spanat på dom ett tag men inte köpt mig några, och blev jätteglad för min vinst.

Sen dess har jag vunnit ett par till (TEC 2013) och blivit sponsrad med ett par för landslaget.
Mats och jag i Chamonix med coola brillor.
Foto: Privat
Jag tycker att det är grymt bra brillor. De sitter skönt och bra och framförallt immar de inte igen.
Jag har använt dom till både cykling, löpning och skidåkning.Och numera är det de enda brillor jag använder. Växlar mellan olika linser och sen har jag ju lyxen att ha 3 olika bågar i olika färger. :)
Nu har jag köpt mig ett par vinterlinser också. Vintern har ju tagit en liten paus nu men jag hoppas att jag snart får tillfälle att testa dom.

2 kommentarer:

  1. Fast problemet med x-cross är ju detsamma som alla sportglasögon - de är hiskeligt fula!! Varför går det inte att göra snygga sportglasögon?

    SvaraRadera
  2. Jag gillade mina vinterlinser mycket!! Hoppas du trivs också!

    SvaraRadera