Jag skriver...

tisdag 21 januari 2014

Solsken och lätta steg

Jag var inte jättesugen på att dra ut och springa egentligen. Men ändå bestämde jag mig för att göra det. Vi åker ju till Sälen imorgon och där är det kallt och det kommer mest bli skidåkning, både på längden och utför. Så det var bäst att springa idag ändå. Så det blir lite löpning ändå. :)

Solen sken och det var bara ett par minusgrader.
Helt perfekt vinterväder!


Jag sprang iväg och njöt, med solen i ansiktet och vinden i ryggen. Tänkte inte så mycket på hur snabbt det gick.


Vände tillbaka efter en stund, fick uppförsbacke och motvind. Slängde en titt på klockan som vittnade om en mycket snabbare fart än min upplevda.


Stegen var lätta. Benen pinnade på. Idag var en riktigt skön springdag. Vilken tur att jag stack ut ändå trots det lilla osuget som fanns.

Nu ligger allt framplockat och vi har förberett en massa käk.


Vi har gjort frukostar, "pannkakor" att fylla med currykyckling och grönsaker och ta med till backen och värmestugan. Och så har jag bakat bröd.

Nu ska jag ta en kopp te och fundera lite om jag inte glömt nåt.
Sambon överlämnar beredskapen vid 7 imorgon bitti och då sticker vi!
Det ska bli gött med lite fjälluft i lungorna. ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar