Jag skriver...

onsdag 29 januari 2014

Onsdagsintervaller

Jag slöt upp på den gemensamma löpträningen med Kristinehamn Multisport ikväll. Det var ett par minusgrader ute och blåste rätt mycket. Lite småkyligt precis innan vi stack iväg men sen blev jag snabbt varm.



Håkan höll i passet och på agendan stod 8 stycken 2 minutersintervaller.
Efter lite uppvärmning var det dags.


Vi sprang 1 minut och vände sen tillbaka till startpunkten. Mycket bra så ingen blir ifrånsprungen. Jag höll farten runt 4 och benen kändes rätt starka. Vi växlade och sprang åt ena och andra hållet från startpunken. Det betydde att att vi hade både kraftig medvind och motvind.



Vi joggade sen tillbaka mot Arenan och körde 2 gånger 1 minut snöpuls på gärdet utanför. En skön pulshöjning så där på slutet.

Små tistelblommor prydde sen våra kläder. Svåra att plocka bort och stickiga.












Ett riktigt bra pass med skön sammanhållning. Tack kompisar!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! En fråga... är det Rapa Nui du har för Hoka modellen?
    Vad tycker du om dem? Är de bra för trail eller asfalt?
    Jag har inte testat den modellen.

    Du är så inspirerande!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min modell heter Hoka Stinson Trail Women. Jag springer alla typer av underlag med dom och tycker de funkar lika bra till långpass som till intervaller. Men så är jag lite kär i dom också. ;)

      Radera